Help!!!

Wij zoeken een secretaris / secretaresse

In het Burgerlijk Wetboek is verplicht gesteld dat een vereniging een secretaris heeft. In artikel 2:37 lid 7 BW is dit als volgt verwoord: ‘Tenzij de statuten anders bepalen, wijst het bestuur uit zijn midden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester aan.’ De secretaris is dus onderdeel van het bestuur van de vereniging. In die hoedanigheid is hij/zij samen met de overige bestuurders bevoegd om de vereniging te vertegenwoordigen.

Wettelijke secretaristaken

Onderstaande taken dienen wettelijk gezien (mede) door de secretaris te worden uitgevoerd:

  • Erop toezien dat de algemene ledenvergadering tijdig bijeengeroepen wordt (April)
  • Zorg dragen voor de notulen en verslaglegging van bestuursvergaderingen en de algemene ledenvergadering (+- 8x per jaar)
  • Het voeren van een deugdelijke administratie (een taak die wettelijk gezien op het gehele bestuur rust, maar vaak aan de secretaris wordt toebedeeld).
  • Het vertegenwoordigen van de vereniging naar buiten toe, samen met de overige bestuursleden.
  • Het besturen van de vereniging.

Onderling kan door het bestuur worden bepaald welke specifieke bestuurstaken door de secretaris worden uitgevoerd. Veelal zijn dit administratieve taken.

Kom jij ons helpen?
Bel 0653 954191 of stuur een e-mail voorzitter@tritonputten.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.